Den stora sjalen

Idag tänkte jag att vi kunde titta på mitt största stickprojekt hittills – thistle shawl av Pinneguri. Det är en trekantssjal i mönsterstickning med blommotiv. Eftersom den är stickad på stickor nummer 2,5 så tog det sin lilla tid att få den färdig. Men även om jag var lite trött på den ett tag när det kändes som att ett varv tog en mindre evighet så är jag så är jag så himla glad att jag fortsatte med mottot en maska i taget. Den är stickad i det isländska garnet Einband och värmer verkligen utan att vara stickig. Jag är så himla glad över min färgglada, varma och vindtäta sjal. 🙂

thistle_1

thistle_2

thistle_3

thistle_4

Ha det bra!

 

4 thoughts on “Den stora sjalen

Leave a Reply

