En vantmodell – två versioner

Idag tänkte jag att vi kunde titta på två vantar jag stickade i present under December. Båda utgår från samma mönster, men jag har ändrat diagrammen så att de ser väldigt olika ut. Jag fodrade dem med fleece för att göra dem lite mer vindtäta och det blev väldigt lyckat.

Det första paret, med renarna, fick min pojkvän i Sinterklaaspresent. Jag ville sticka något åt honom som skulle påminna honom om vår första semester tillsammans när vi bilade genom Sverige, Norge, och Finland i somras. Det var första gången som han (och jag hehe) såg renar i det vilda, därför kändes hoppande renar som ett utmärkt motiv på vantarna.
renvantar

Det andra paret, med stjärnmönstret, fick min lillebror i julklapp. Han har tidigare inte varit så pepp på stickade accessoarer, så jag var lite orolig att han inte skulle ha dem på sig så mycket. Men de blev tydligen en hit och han har redan använt dem flera gånger, vilket gör mig väldigt glad 😀
stjärnvantar

Nästa gång visar jag ett stort projekt som tog nästan ett år att färdigställa. Ha en bra dag!

One thought on “En vantmodell – två versioner

Leave a Reply

