Sockor en masse!

Idag tänkte jag att vi kunde titta på strumpor som jag har stickat i present till olika högtider under december månad. Vi börjar med alla sockor jag stickade till min pojkväns familj till Sinterklaasavond. I Nederländerna är det nämligen vid denna högtid som man ger presenter, och inte som i Sverige på julafton. Det är väldigt spännande att uppleva massa nya traditioner tycker jag. Till exempel lägger de frukt eller morötter i sina skor under natten, så att Sint Nicolaas häst ska få en godbit 🙂 Detta kan väl liknas med att vi sätter ut ett fat gröt till tomten. Alltså, mycket trevlig högtid! Nu tittar vi på alla sockor jag stickade 🙂

Först ut är ett par Fru Sergel från Tant Ulltuss Sockor till en av min pojkväns systrar.
sergel

Ett par egendesignade sockor till en annan av hans systrar.
stjärnsockar

Hans föräldrar fick också sockor. Ett par Barbro från Tant Ulltuss sockor till hans mamma, och ett par från Drops som jag ändrat ganska friskt till hans pappa.
sockar_vid_spisen

I julklapp till min bästa kompis stickade jag också ett par av Tant Ulltuss sockor, den här gången med mönster av skivade citroner.
citrus

Det var alla sockor för den här gången, men som en liten bonus tittar vi också på julkulorna jag stickade till Sinterklaasavond. Den första bilden är årets skörd, och den andra bilden är julkulor som jag gav bort på Sinterklaas förra året och som nu var en del av min pojkväns föräldrars juldekorationer. 😀

julkulor_2016

julkulor_2015

Ha en bra dag!

2 thoughts on “Sockor en masse!

Leave a Reply

