Sockan Anna i två versioner

Tänkte att det var dags att pynta bloggen med lite stickade alster igen. Två versioner av samma socka blir det idag. Mina röda har varit färdigstickade sen i juli, men det var inte förrän i december som jag tog tag i att fästa alla trådar i den andra. De gråblåa är min pojkväns och de var också färdiga i juli. Jag hade stickat de till honom i present på vår tiomånadersdag. Men, de var för långa i foten och det var inte förrän veckan före jul som jag repade upp och gjorde dem korta. Nu är båda helt färdiga och vi har båda njutit av varma fötter sedan dess. Jag hade till och med mina som julaftonssockor eftersom de är så fina med sin röda färg 🙂

sockan-anna-ver1

sockan-anna-ver2

Mönstret heter Sockan Anna och är skapat av Dödergök. Jag är mycket nöjd med båda färgkombinationerna och tycker att sockmönstret passar för både många, och lite färre, färger.

Ha det bra!

2 thoughts on “Sockan Anna i två versioner

Leave a Reply

