Stickhållare

Jag är alltid lite orolig när jag ska ta med mig strumpstickningen någonstans. Det är så lätt att en sticka glider ur maskorna, och speciellt irriterande är det när man har håller på med flerfärgsstickning. Idag har jag därför sytt en liten hållare av ett underbart smultrontyg.
strumpsockshållare_1 Jag köpte en hel uppsättning gardiner i detta fina tyg när jag var hemma i Sverige i somras. Här har jag klippt till en del av omtaget som jag vikt ihop och sytt ihop i sidorna. strumpsockshållare_2
Bara att lägga i stickorna i hållaren.

strumpsockshållare_3 Knäppa ihop tryckknapparna. strumpsockshållare_4
Och så är man redo att åka och sticka någon annanstans. Till exempel på handarbetskväll hos min kompis Jana imorgon, eller på stickcafé på torsdag. 🙂

Ser fram emot att sy en matchande liten stickväska för att förvara stickmarkörer, måttband, nålar, etc. Samt en förvaringsväska för alla mina strumpstickor i samma tyg kanske? 😉

Ha nu en trevlig söndagskväll!

Leave a Reply

