Höststrumpor

sicksack-sockor

Under sommaren har jag haft som utmaning att fylla min strumplåda med hemstickade strumpor inför höstens och vinterns kalla dagar. Pia lanserade en knit-a-long i sin podcast under hashtaggen #kammeborniasocks16. Här är mitt första färdiga par i den utmaningen. Jag använde samma flerfärgsmönster som till zigzagluen jag stickade i vintras. Men eftersom hösten närmar sig så kändes grått och orange som bättre färger. Under de närmaste veckorna kommer jag att visa resten av mina alster.

Ha det bra så länge!

Leave a Reply

